خبرهای ویژه

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۱۸ - ۸:۳۴

 1 بازدید

آموزش و پرورش تمهید درستی برای جایگزینی معلمان بازنشسته ندارد

آموزش و پرورش تمهید درستی برای جایگزینی معلمان بازنشسته ندارد/ دانشگاه فرهنگیان باید سالانه ۳۰ هزار دانشجو جذب کند وزیر اسبق آموزش و پرورش از برگزاری مکرر آزمون استخدامی برای جذب معلم انتقاد کرد و آن را در راستای تضعیف دانشگاه فرهنگیان دانست. حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به […]

آموزش و پرورش تمهید درستی برای جایگزینی معلمان بازنشسته ندارد

201606100063706708_Origآموزش و پرورش تمهید درستی برای جایگزینی معلمان بازنشسته ندارد/ دانشگاه فرهنگیان باید سالانه ۳۰ هزار دانشجو جذب کند

وزیر اسبق آموزش و پرورش از برگزاری مکرر آزمون استخدامی برای جذب معلم انتقاد کرد و آن را در راستای تضعیف دانشگاه فرهنگیان دانست.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان ظرفیت پذیرش دانشجو بر اساس میزان نیاز وزارت آموزش و پرورش را دارد، گفت: بر اساس قانون نیز دانشگاه فرهنگیان محور جذب نیروی انسانی در بدنه آموزشی کشور است و برگزاری آزمون باید در موارد استثنایی صورت گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه برگزاری مکرر آزمون استخدامی برای جذب معلم در راستای تضعیف دانشگاه فرهنگیان است، اظهار کرد: در قانون برنامه ششم توسعه نیز دانشگاه فرهنگیان مورد توجه قرار گرفته و وزارت آموزش و پرورش باید از این طریق نیروهای مورد نیازش را تامین کند.

وی با بیان اینکه مسئولان آموزش و پرورش باید میزان نیروی انسانی مورد نیاز در سال‌های آینده و تعداد بازنشستگان را از هم اکنون مشخص کنند تا بر اساس آن سقف پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان را افزایش دهند، ادامه داد: توجه به مولفه مهندسی نیروی انسانی نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است؛ به عبارتی دیگر باید مشخص شود چه میزان معلم مرد و زن، معلم ابتدایی و غیره در هر استان نیاز است تا بتوان برنامه ریزی شفافی انجام داد.

حاجی بابایی با یادآوری اینکه طی چهار سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار نیروی آموزش و پرورش بازنشسته شده اما جایگزینی مناسبی برای آن نشده است، تصریح کرد: نباید همه مسائل را به دولت‌های گذشته ربط دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان حداقل باید سالانه ۲۵ الی ۳۰ هزار دانشجو جذب کند و تکرار این روند از بروز خلاء در تامین نیروی انسانی در سال‌های آتی جلوگیری می‌کند، افزود: زمانی که این افراد از سن ۱۸ سالگی وارد عرصه تعلیم و تربیت می‌شوند طی چهار سال مهارت‌های لازم معلمی را می‌گذرانند و با نشاط در کلاس حضور می‌یابند و این مهم در حالیست که فرد در سن مناسب بازنشسته می‌شود؛ اما در حالی که وقتی فرد با سن ۳۰ الی ۴۰ سال و از طریق آزمون وارد بدنه آموزشی می‌شوند با گذشت زمان در سنین ۵۰ الی ۶۰ سالگی هنوز در کلاس درس حضور دارد و دیگر توانایی و حوصله تدریس ندارند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور روسیه نیز بعد از چندین سال تعطیلی دانشگاه فرهنگیانش مجدد این دانشگاه را راه اندازی کرد، خاطرنشان کرد: باید بدانیم سخت‌ترین کار، معلمی است از این رو یک معلم باید تحت تعلیم مهارت‌های لازم قرار بگیرد و با دانش و آگاهی به تدریس بپردازد.



دسته بندی : اخبار , اخبار کشوری
ارسال دیدگاه